Saturday 1 September 2018

AKU

bila suatu masa, 
bila sudah diam,
bila mungkin akan hilang,
bukan kerana marah,
bukan kerana benci,
tapi masa telah mematangkan diri,

aku,
hanya manusia biasa,
seorang seniman dalam kehidupan,
sebagai pelakon di pentas dunia,
yang masih sering terbabas dari arahanNya..

aku,
bukan pemenang anugerah,
bukan juga tercalon pilihan,
cuma pelakon tambahan dikebanyakkan cerita,
berperanan sebagai imbuhan rasa,

kau,
kenalkan aku jalan cerita,
paparkan aku erti kisah,
walaupun tidak kesemua,
namun aku cukup gembira,

hidup,
tidak semua cerita gembira,
tidak juga hanya cerita duka,
semua teradun menjadi satu rasa,
sebagai bekalan disetiap langkah..

SNZ


No comments:

Post a Comment

IMBAK CANYON

 Assalamualaikum, lama nda timbul, lama nda menulis atau berpuisi, bukan apa sebab mood nda ada, okay this time kita cerita pula pasal hikin...